מדריך לגוגל+ - היכרות עם הרשת החברתית
גוגל+ ניסתה בעבר מספר פעמים להקים רשת חברתית, אך לא הצליחה, בניסיון האחרון רואים שהניסיון של גוגל נלקח ברצינות והם בנו מערכת ורשת חברתית מאוד חזקה, כן הרשת בדרך התפעול שלה והקונספט די דומה לפייסבוק, ישנו ה"זרם" שמאוד מזכיר את הfeed של פייסבוק- אותו קיר ראשי שכולנו רואים את הפוסטים של החברים השונים, גם בגוגל+ כמו בפייסבוק ישנה האפשרות ליצור פרופיל אישי, ופרופיל עסקי.
*נכון להיום.. ובמבדק נקודתי של כ100,000 משתמשים בגוגל+, נמצא כי 70% מהמשתמשים הינם גברים, ו 30% נשים. ישנם מפורסמים מובילים ברשת הזו הראשונה היא: בריטני ספירס עם מספר עצום של עוקבים.
אחריה סנופ דוגי דוג, וליידי גאגא. (שמערך השיווק שלה ידוע בנוכחות המסיבית ברשתות השונות), ישנו גם הפרוייקט של גוגל+ ועוד..
5 החברות הbrands - המובילים בגוגל + :
היכרות עם מושגים ברשת גוגל+
מהם מעגלים? ...
בגוגל+ במקום חברים ישנם "מעגלים" כשבתוך המעגלים ישנם חברים, אנשים, אתם יכולים להוסיף חבר, אדם למעגלים השונים שלכם, ללא אישור של האדם אוטומטית הוא הופך ל"עוקב" (כמו בטוויטר).
מעגלים הם אחד מהפיצ'רים הנהדרים ברשת של גוגל+, אתה יכול ליצור קבוצות של אנשים, לפי קטגוריות שאתם קובעים אותם, לדוגמא: מעגל של: חברים, מעגל משפחה, מעגל עבודה, מעגל לקוחות, לקוחות חשובים ועוד..
מה הרעיון של מעגלים?
אחרי שיצרתם קבוצה/מעגל- נניח מעגל משפחה (על ידי ייבוא משירות דוא"ל שלכם או ע"י יצירת קובץ vsc) אתם יכולים ליצור מעגל, לתת לו שם, לבחור ריבוע של בנאדם ולגרור לתך המעגל שיצרתם מראש את האנשים:
במעגלים: תוכלו לפרסם תמונות, וידאו, פוסט או תכתובות כשמי שייחשף לאינפורמציה ולשיתוף הזה הוא רק המעגל שבחרתם: "משפחה" . המעגלים נותנים לכם אפשרות של מידור והחלטה להיכן ועם מי לשתף מה, הבחירה עם מי לשתף מה לא רק מתוך הפוסט עצמו אלא אפשרית מהזרם הראשי ב:בית"
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgDgkNKFs8RIArxHIzNTIfkXVBe35chOWHT6uKIW5rFQKyv6wfxxG_nbLLUkRxiEOM9OY-mBG_wYN0Rqa1YPGH_96e7sF2QXxIF46k4cprbOW7fvZs5scLu8-E-6xibE_j5lWPRDbR2Okk/s320/google6.jpg)
מהו Hangout? ...
הנגאווט הוא האפשרות שלכם להיות מקושרים לקבוצות שלכם הקיימות או כאלו שייצרתם, וליצור אינטרקצייה אונליין איתם בווידאו, זוהי דרך נהדרת לשמור על קשר עם חברים שנסעו לחו"ל, עם עמיתים לעבודה(ביצוע ישיבות אונליין), זהו פתרון עסקי מעולה, שמאפשר לכם להיראות ולהישמע מכול מקום באמצעות שירות זה, ישנם גם קבוצות שונות ברשת שמאפשרות לכם להצטרף להנגאאוט שלהם, לדבר איתם בווידאו אונליין. יש עוד המון להרחיב, אוכל להוסיף שניתן לבצע הנגאאוט גם מהסלולארי שלכם.. ולקבל יישום מתאים לכך ותחשבו על זה.
ישנם עוד מושגים שרצוי להכיר.. נדבר עליהם למטה...
מאיפה להתחיל בגוגל+
כפי שראיתם בסרטון ובפוסט הקודם, חייב קודם לפתוח חשבון ג'ימייל.
לאחר מכן ניתן דרך אתר google להיכנס וללחוץ בפס למעלה בשם שלכם.
נכנסתם לרשת גוגל+, הדף מחולק כך: בצידו הימני ישנו ארגז הכלים והאפשרויות שלכם, במרכז זה הstream שלכם- הזרם.. בו תשתפו, תשתפו תמונות, אלבומי תמונות, קישורים, ווידאו ועוד..מצד שמאל יש חלון שבו תוכלו לבחור עם מי לצ'וטט לערוך שיחת וידאו וכו'.
הדבר הבא שעליכם לעשות זה לעדכן את הפרופיל האישי שלכם.(הסבר בכתבה הבאה) לעדכן נתונים, קישורים, פרטים מזהים ועוד. הקפידו להיות אותנטיים ואכן לשים את השם האמיתי שלכם- כך תוכלו לבצע אימות לאתר שלכם וגוגל תוכל לאשר אתכם ובאמת להפוך אתכם כחלק מן המניין שלהם.
- תוכלו גם לפתוח פרופיל עסקי (יתואר בכתבות מאוחרת יותר כיצד)
מהו מקומי? ...
גוגל החלה לשלב שירותים רבים שלה- לבטל אותם ולהטמיע אותם בתצורה שונה ובעיקר עם אינטגרציה עם גוגל+. וזאת אני משערת, בכדי לחזק את הרשת ולתת מענה כולל למגוון השירותים שלה. אחד מן השירותים שגוגל עומדת לבטל כשירות בפני עצמו אך דאגה להטמיע אותו הוא: גוגל מקומות שבצורה החדשה שלו מופיע כ: מקומי, מקומי הוא האפשרות שלכם לפתוח כעסק, דף עסקי, או פרופיל בגוגל מקומות בהם את ם תצטרכו להגדיר את העסק שלכם על פי מיקומו פרטי קשר כמו טלפון אמיתי. כל הפרטים שהזנתם יופיעו במאגר ובמנוע החיפוש בגוגל+ , מה שיאפשר לאנשים לחפש את העסק שלכם, לפי מיקום.ולמצוא אותו לדוגמא:
אם תלכו למקומי - בשורה למעלה תוכלו לחפש מקומות מומלצים: כמו מסעדה בתל אביב, יופיעו אופציות ואפשרויות שונות(מסעדות שונות בתל אביב), עם אפשרות של המשתמשים השונים לתת ביקורת על המסעדה(או ביקורת על עסק), על שירות או חנות או בית מלון תוכלו גם לקבל מפה כדי להגיע למקום. (התחלתם להבין את הכוח של גוגל+ ומקומי?) תחשבו עד כמה שירות זה יכול לקדם את העסק שלכם, ועד כמה יש לעסק שלכם במה לקבל את הכוכבים שמגיע לו....
מה זה אירועים בגוגל+? ...
שירות יצירת אירוע שמאוד מזכיר את האפשרות ליצור event רק שפה יש משהו חדשני יותר, ועם יותר אופציות מעניינות בינהם, קביעה מי יכול להצטרף, את מי לצרף, ליצור מעגלים ואותם לצרף ועוד.. ניתן להעלות באנר לאירוע ולשתף אותו ולשלוח אותו במיילים כמובן.איך לא(עוד שיתוף פעולה עם שירותים של גוגל זה היומן, ניתן לשתף באמצעות הdocs את היומן שלכם לאירוע) זהו שירות חדש יחסית רק לפני מעט חודשים העלו אותו.
יש עוד המון לדעת... בקרו וצפו בשאר המאמרים על גוגל+, המדריך לגוגל+
תוכלו לצפות בשאר הסרטונים במדריך לגוגל+, במדריך לפתיחת דף גוגל+ נדבר על:
1. פתיחת חשבון ג'ימייל החדש. (הרשמה וכניסה לגוגל+)
2. היכרות עם גוגל+, יתרונות ופיצ'רים שיש בגוגל+.
3. פתיחת פרופיל אישי בגוגל+ (דף גוגל+).
4. פתיחת פרופיל עסקי בגוגל+.
מעוניינים בסדנת גוגל+? גוגל+ ניסתה בעבר מספר פעמים להקים רשת חברתית, אך לא הצליחה, בניסיון האחרון רואים שהניסיון של גוגל נלקח ברצינות והם בנו מערכת ורשת חברתית מאוד חזקה, כן הרשת בדרך התפעול שלה והקונספט די דומה לפייסבוק, ישנו ה"זרם" שמאוד מזכיר את הfeed של פייסבוק- אותו קיר ראשי שכולנו רואים את הפוסטים של החברים השונים, גם בגוגל+ כמו בפייסבוק ישנה האפשרות ליצור פרופיל אישי, ופרופיל עסקי.
נתונים שכדאי לדעת לגבי גוגל+
*מספר המשתמשים הפעילים, ברשת גוגל+ נכון לבדיקה שבדקתי היום, 44,683,836 - מתוכם 29,622,133 גברים, נשים 13,843,777, וב המשתמשים הינם בגילאי 18-24 , השאר בתור גילאי 25-34, 35-44 הבאים אחרי, ובסוף גילאי 45-54, יש ברשת בעיקר לפי הסדר: סטודנטים, מתכנתים, יועצים, מנהלים, צלמים, מורים, משווקים, מעצבים, מעצבים גרפיים. המדינות בהם הפעילות היא המשמעותית ביותר: ארה"ב עם כמות משתשמים הגדולה ביותר: 3,604,728 לאחריה הודו, ברזיל ואנגליה. בישראל רק 35,103 (לדעתי בשל ההתעוררות והמודעות לרשת גוגל פלוס כיום יש יותר).*נכון להיום.. ובמבדק נקודתי של כ100,000 משתמשים בגוגל+, נמצא כי 70% מהמשתמשים הינם גברים, ו 30% נשים. ישנם מפורסמים מובילים ברשת הזו הראשונה היא: בריטני ספירס עם מספר עצום של עוקבים.
אחריה סנופ דוגי דוג, וליידי גאגא. (שמערך השיווק שלה ידוע בנוכחות המסיבית ברשתות השונות), ישנו גם הפרוייקט של גוגל+ ועוד..
5 החברות הbrands - המובילים בגוגל + :
היכרות עם גוגל+
היכרות עם מושגים ברשת גוגל+
מהם מעגלים? ...
בגוגל+ במקום חברים ישנם "מעגלים" כשבתוך המעגלים ישנם חברים, אנשים, אתם יכולים להוסיף חבר, אדם למעגלים השונים שלכם, ללא אישור של האדם אוטומטית הוא הופך ל"עוקב" (כמו בטוויטר).
מעגלים הם אחד מהפיצ'רים הנהדרים ברשת של גוגל+, אתה יכול ליצור קבוצות של אנשים, לפי קטגוריות שאתם קובעים אותם, לדוגמא: מעגל של: חברים, מעגל משפחה, מעגל עבודה, מעגל לקוחות, לקוחות חשובים ועוד..
מה הרעיון של מעגלים?
אחרי שיצרתם קבוצה/מעגל- נניח מעגל משפחה (על ידי ייבוא משירות דוא"ל שלכם או ע"י יצירת קובץ vsc) אתם יכולים ליצור מעגל, לתת לו שם, לבחור ריבוע של בנאדם ולגרור לתך המעגל שיצרתם מראש את האנשים:
במעגלים: תוכלו לפרסם תמונות, וידאו, פוסט או תכתובות כשמי שייחשף לאינפורמציה ולשיתוף הזה הוא רק המעגל שבחרתם: "משפחה" . המעגלים נותנים לכם אפשרות של מידור והחלטה להיכן ועם מי לשתף מה, הבחירה עם מי לשתף מה לא רק מתוך הפוסט עצמו אלא אפשרית מהזרם הראשי ב:בית"
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgDgkNKFs8RIArxHIzNTIfkXVBe35chOWHT6uKIW5rFQKyv6wfxxG_nbLLUkRxiEOM9OY-mBG_wYN0Rqa1YPGH_96e7sF2QXxIF46k4cprbOW7fvZs5scLu8-E-6xibE_j5lWPRDbR2Okk/s320/google6.jpg)
מהו Hangout? ...
הנגאווט הוא האפשרות שלכם להיות מקושרים לקבוצות שלכם הקיימות או כאלו שייצרתם, וליצור אינטרקצייה אונליין איתם בווידאו, זוהי דרך נהדרת לשמור על קשר עם חברים שנסעו לחו"ל, עם עמיתים לעבודה(ביצוע ישיבות אונליין), זהו פתרון עסקי מעולה, שמאפשר לכם להיראות ולהישמע מכול מקום באמצעות שירות זה, ישנם גם קבוצות שונות ברשת שמאפשרות לכם להצטרף להנגאאוט שלהם, לדבר איתם בווידאו אונליין. יש עוד המון להרחיב, אוכל להוסיף שניתן לבצע הנגאאוט גם מהסלולארי שלכם.. ולקבל יישום מתאים לכך ותחשבו על זה.
ישנם עוד מושגים שרצוי להכיר.. נדבר עליהם למטה...
מאיפה להתחיל בגוגל+
כפי שראיתם בסרטון ובפוסט הקודם, חייב קודם לפתוח חשבון ג'ימייל.
לאחר מכן ניתן דרך אתר google להיכנס וללחוץ בפס למעלה בשם שלכם.
נכנסתם לרשת גוגל+, הדף מחולק כך: בצידו הימני ישנו ארגז הכלים והאפשרויות שלכם, במרכז זה הstream שלכם- הזרם.. בו תשתפו, תשתפו תמונות, אלבומי תמונות, קישורים, ווידאו ועוד..מצד שמאל יש חלון שבו תוכלו לבחור עם מי לצ'וטט לערוך שיחת וידאו וכו'.
![]() |
הזרם |
![]() |
ארגז הכלים שלכם בגוגל+ |
הדבר הבא שעליכם לעשות זה לעדכן את הפרופיל האישי שלכם.(הסבר בכתבה הבאה) לעדכן נתונים, קישורים, פרטים מזהים ועוד. הקפידו להיות אותנטיים ואכן לשים את השם האמיתי שלכם- כך תוכלו לבצע אימות לאתר שלכם וגוגל תוכל לאשר אתכם ובאמת להפוך אתכם כחלק מן המניין שלהם.
- תוכלו גם לפתוח פרופיל עסקי (יתואר בכתבות מאוחרת יותר כיצד)
מהו מקומי? ...
גוגל החלה לשלב שירותים רבים שלה- לבטל אותם ולהטמיע אותם בתצורה שונה ובעיקר עם אינטגרציה עם גוגל+. וזאת אני משערת, בכדי לחזק את הרשת ולתת מענה כולל למגוון השירותים שלה. אחד מן השירותים שגוגל עומדת לבטל כשירות בפני עצמו אך דאגה להטמיע אותו הוא: גוגל מקומות שבצורה החדשה שלו מופיע כ: מקומי, מקומי הוא האפשרות שלכם לפתוח כעסק, דף עסקי, או פרופיל בגוגל מקומות בהם את ם תצטרכו להגדיר את העסק שלכם על פי מיקומו פרטי קשר כמו טלפון אמיתי. כל הפרטים שהזנתם יופיעו במאגר ובמנוע החיפוש בגוגל+ , מה שיאפשר לאנשים לחפש את העסק שלכם, לפי מיקום.ולמצוא אותו לדוגמא:
אם תלכו למקומי - בשורה למעלה תוכלו לחפש מקומות מומלצים: כמו מסעדה בתל אביב, יופיעו אופציות ואפשרויות שונות(מסעדות שונות בתל אביב), עם אפשרות של המשתמשים השונים לתת ביקורת על המסעדה(או ביקורת על עסק), על שירות או חנות או בית מלון תוכלו גם לקבל מפה כדי להגיע למקום. (התחלתם להבין את הכוח של גוגל+ ומקומי?) תחשבו עד כמה שירות זה יכול לקדם את העסק שלכם, ועד כמה יש לעסק שלכם במה לקבל את הכוכבים שמגיע לו....
מה זה אירועים בגוגל+? ...
שירות יצירת אירוע שמאוד מזכיר את האפשרות ליצור event רק שפה יש משהו חדשני יותר, ועם יותר אופציות מעניינות בינהם, קביעה מי יכול להצטרף, את מי לצרף, ליצור מעגלים ואותם לצרף ועוד.. ניתן להעלות באנר לאירוע ולשתף אותו ולשלוח אותו במיילים כמובן.איך לא(עוד שיתוף פעולה עם שירותים של גוגל זה היומן, ניתן לשתף באמצעות הdocs את היומן שלכם לאירוע) זהו שירות חדש יחסית רק לפני מעט חודשים העלו אותו.
יש עוד המון לדעת... בקרו וצפו בשאר המאמרים על גוגל+, המדריך לגוגל+
תוכלו לצפות בשאר הסרטונים במדריך לגוגל+, במדריך לפתיחת דף גוגל+ נדבר על:
1. פתיחת חשבון ג'ימייל החדש. (הרשמה וכניסה לגוגל+)
2. היכרות עם גוגל+, יתרונות ופיצ'רים שיש בגוגל+.
3. פתיחת פרופיל אישי בגוגל+ (דף גוגל+).
4. פתיחת פרופיל עסקי בגוגל+.
קורס: הפלוס ב-גוגל+ קורס על הרשת החברתית החדשה יוצא לדרך בקרוב, (בצפון ובמרכז הארץ).
וההרשמה מתחילה... למעוניינים, מלאו את הטופס ואעדכן אתכם בפרטים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
יש לכם תגובה על המאמר? רוצים לשאול שאלה? אם כן אז זהו המקום להשאיר תגובה.